вівторок, 18 лютого 2020 р.

Освітня програма


ПОГОДЖЕНО                                                                                             ЗАТВЕРДЖУЮ
на засіданні педагогічної ради                                                                    Директор училища
(протокол № 7 від 17.09.2019 р.)                                                           ________В.М.Бряник
Голова педагогічної ради
______________ В.М. Бряник
МП

державного професійно-технічного
навчального закладу

«Камінь—Каширське вище професійне
училище» Волинської області

на 2019/2022 н.р.


РОЗДІЛ 1. Призначення професійно - технічного навчального закладу та засіб його реалізації............................................................................................................ 3
Освітня програма 10-11 класів для професії «Кухар, кондитер» …………………….10
обліковець з реєстрації бухгалтерських даних» ………………………………………..11
Освітня програма 10-11 класів для професії «Маляр, штукатур» …………………...12
Додаток 2. Забезпечення підручниками, рекомендованимиМОН України …………. 24


Державний професійно-технічний навчальний заклад «Камінь-Каширське вище професійне училище» (далі - ВПУ) є професійно-технічним навчальним закладом третього атестаційного рівня, що здійснює підготовку робітників високого рівня кваліфікації з технологічно-складних, наукоємких професій та спеціальностей або робітників, діяльність яких пов’язана зі складною організацією праці, як правило, з числа випускників загальноосвітніх шкіл. ВПУ може здійснювати підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації працюючих робітників, молодших спеціалістів та незайнятого населення.
ВПУ у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про загальну середню освіту», Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно- технічних навчальних закладах, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 30,05,2006р. Статутом училища, Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти» від 23.11.2011 р № 1392.
Головним завданням ВПУ є забезпечення права громадян України та здобуття професії відповідно до їх покликань, інтересів, здібностей, а також допрофесійну підготовку, перепідготовку, підвищення їх кваліфікації з метою задоволення потреб економіки країни у кваліфікованих і конкурентоспроможних на ринку праці робітниках та молодших спеціалістах (п.1.1. Загальні положення Статуту училища.).
Основними повноваженнями і напрямами діяльності ВПУ є:
а)  організація навчально-виробничого та навчально-виховного процесів, обрання форм та методів навчання;
б)       навчально-виробнича, навчально-виховна, навчально-методична, фінансово-господарська та виробничо-комерційна діяльність, зокрема, виготовлення та реалізація товарів народного вжитку, виконання ремонтно-будівельних робіт, надання послуг населенню тощо;
в)  розробка робочих навчальних планів з професій та робочих навчальних програм з навчальних предметів на основі державних стандартів професійно- технічної освіти з конкретних професій, визначення регіонального компоненту змісту професійно-технічної освіти, які затверджуються в установленому порядку;
г)  розроблення правил прийому учнів, слухачів до училища на основі Типових правил прийому до професійно-технічних навчальних закладів України. Затверджених наказом Міністерства освіти України від 06.06.2006р. №441 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.07.2006р. за №790/12664;

д)   формування разом з органами управління професійно-технічної освіти планів прийому учнів, слухачів з урахуванням державного замовлення, потреб ринку праці та потреб громадян у професійно-технічній освіті і замовлень підприємств, установ, організацій;
е)       організація харчування, матеріальне забезпечення та побутове обслуговування учнів, слухачів;
є) атестація педагогічних працівників;
ж)   організація підвищення кваліфікації, стажування педагогічних працівників на підприємствах, в установах, організаціях;
з)    здійснення професійного навчання робітників підприємств, організацій, установ різних фори власності та незайнятого населення;
и)   організація професійної підготовки учнів, слухачів у навчальних майстернях, навчально-виробничих підрозділах а також на виробництві та у сфері послуг;
і) забезпечення безпечних умов праці учнів, слухачів, працівників;
ї) матеріально-технічне забезпечення навчально-виховного процесу;
й) визначення структури і штатного розпису з урахуванням контингенту учнів, слухачів та встановленого фонду заробітної плати;
к)   забезпечення якісної професійної і загальної середньої освіти та виховання учнів, слухачів;
л)   здійснення допрофесійної підготовки учнів загальноосвітніх навчальних закладів.
Метою повної загальної середньої освіти є всебічний розвиток, виховання і соціалізація особистості, яка здатна до життя у суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:
-                     вільне володіння державною мовою;
-                     здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами;
-                     математична компетентність;
-                     компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;
-                     інноваційність;
-                     екологічна компетентність;
-                     інформаційно-комунікаційна компетентність;
-                     навчання впродовж життя;

-                     громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;
-                     культурна компетентність;
-                     підприємливість та фінансова грамотність;
-                     інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, умінням висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та систематичне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість. Ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
Освітня програма, що реалізується в закладі, спрямована на: формування у здобувачів освіти сучасної наукової картини світу; формування трудових функцій за напрямками підготовки та відповідних професійних компетенцій; любові до природи; розвиток в молоді національної самосвідомості; формування людини та громадянина, який прагне вдосконалювання та перетворення суспільства; інтеграцію особистості в систему світової та національної культури й економіки; рішення завдань, формування загальної культури особистості, бізнес- підприємницьких навичок, адаптації особистості до життя в суспільстві; виховання громадянськості, поваги до прав і свобод людини, поваги до культурних традицій та особливостей інших народів в умовах багатонаціональної держави; створення основи для усвідомленого відповідального вибору та наступного освоєння професійних освітніх програм; формування потреби молоді до самоосвіти, саморозвитку, самовдосконалення тощо.
Під розробкою Моделі підготовки випускника ЗП (ПТ)О розуміємо етап проектування, на якому відбувається створення і вивчення педагогічної прогностичної моделі ЗП (ПТ)О як цілісного утворення, відкритої частки соціального простору, у межах якого здійснюється підготовка майбутнього фахівця, що забезпечить швидку адаптацію в умовах реального виробництва та конкурентоздатність на ринку праці. Оскільки проектування є способом нормування та трансляції інновації. Новизна (об’єктивна або суб’єктивна) результату моделювання як етапу педагогічного проектування вважається нами безперечною.
Учні ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» у процесі здобуття робітничої кваліфікації, повної загальної освіти здійснюють діяльність, яка за критерієм змістового наповнення називається навчально-виробничою діяльністю. З метою здійснення ефективної навчально-виробничої діяльності та підготовки випускника відповідно до вимог суспільства та ринку праці, в закладі освіти реалізовуються

відповідні педагогічні умови з метою формування в учнів готовності до застосування інноваційних виробничих технологій у професійній діяльності.
Модель     підготовки випускника ЗП (ПТ)О, здатного                            ефективно
використовувати інноваційні виробничі технології у майбутній професійній діяльності , містить функціонально необхідний процесуальний компонент, який реалізується через зміст, методи, форми і засоби навчання, які, в свою чергу, здатні вплинути на формування готовності в учнів ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» до застосування інноваційних виробничих технологій у професійній діяльності.
Модель випускника           ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» передбачає
формування людини творчої, з великим потенціалом саморозвитку а самореалізації, широким спектром особистості:
-                     випускник добре поінформована особистість;
-                     прагне до самоосвіти та вдосконалення;
-                     готовий брати активну участь у суспільно-культурному житті громади, держави;
-                     є свідомим громадянином, готовим відповідати за свої вчинки;
-                     свідомо ставиться до свого здоров’я та довкілля;
-                     мислить креативно, використовуючи увесь свій творчий потенціал.
Випускник закладу профтехосвіти компетентний у ставленні до життя -
реалізує себе через самопізнання, само розуміння та культуру.
Випускник, який отримує повну загальну середню освіту, має міцні зання на рівні вимог державних освітніх стандартів, зо забезпечує в подальшому перехід до наступного складника освіти та подальше успішне навчання; володіє іноземною мовою на базовому рівні; має високий рівень комп’ютерної грамотності (сформовані на належному рівні інформаційно-цифрові компетентності); володіє культурою інтелектуальної діяльності; знає і поважає культуру України та інших народів; поважає свою й чужу гідність, права, свободи інших людей; дотримується правил культури поведінки і спілкування; має почуття соціальної відповідальності; веде здоровий спосіб життя; володіє способами отримання інформації; прагне духовного і соціального добробуту.
Випускник ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» - свідомий громадянин і патріот своєї країни, готовий до сміливих і успішних кроків у майбутнє, мобільний та швидко адаптується до умов роботи в сучасному виробництві.



Основним засобом реалізації цілей та завдань ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» є здійснення освітньої діяльності відповідно до: типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня та з метою впровадження Державного стандарту повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 року № 1392 та вимог Державних стандартів професійної )професійно-технічної освіти за відповідними професіями та спеціальностями).
Реалізація цілей та завдань закладу освіти здійснюється через забезпечення в освітній діяльності таких принципів:
-                     гуманізм як норма поваги до особистості та основа побудови партнерського спілкування з підлітком;
-                     інтеграційні засади побудови та організації освітнього процесу;
-                     визнання самоцінності кожного вікового періоду та орієнтація на вікові особливості;
-                     створення сприятливих умов для формування і розвитку у підлітка пізнавальних, психічних процесів, належної спрямованості на активність у соціумі, конструктивних мотивів поведінки, самосвідомості, позитивної самооцінки, самоповаги та шанобливого ставлення до тих, хто її оточує;
-                     урахування індивідуальних інтересів, здібностей, темпу розвитку особистості.
Перед ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» поставлені такі цілі освітнього процесу:
-                     забезпечити засвоєння здобувачами освіти обов’язкового мінімуму середньої (повної) загальної середньої освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;
-                     забезпечити формування у випускника відповідні професійні компетентності та належні кваліфікації;
-                     гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;
-                     створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм;
-                     формувати позитивну мотивацію здобувачів освіти до навчальної діяльності.



Навчальний план для учнів, що навчатимуться у період з 2019-2021 роки, розроблено відповідно до Державного стандарту з метою його впровадження у частині повної загальної середньої освіти з 1 вересня 2019 року. Він містить загальний обсяг навчального навантаження та тижневі години на вивчення базових предметів, вибірково-обов’язкових предметів, профільних предметів і спеціальних курсів, а також передбачає години на факультативи, тощо.
Загальний обсяг навчального навантаження здобувачів повної загальної середньої освіти для І-ІІІ курсів складає:
Курс
Професія
Оператор комп’ютерного набору; обліковець з реєстрації бухгалтерських даних
Маляр,
штукатур
Кухар;
кондитер
І
941
811
817
ІІ
749
723
619
ІІІ
374
514
610
ІУ
-
-
16
Всього
2064
2048
2062
Освітню програму укладено за такими освітніми галузями (відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти):
-                    мова і література;
-                    суспільствознавство;
-                    мистецтво;
-                    математика;
-                    природознавство;
-                    технології;
-                    здоров’я і фізична культура.
Логічна послідовність вивчення предметів розкривається у відповідних навчальних програмах.
За модульним принципм реалізується зміст базового предмета «Фізика і астрономія». У такому разі розподіл годин між модулем фізики і модулем астрономії здійснюється відповідно до навчальних програм.
Реалізація змісту освіти, визначеного Державним стандартом, також забезпечується вибірково-обов’язковими предметами «Інформатика», «Технології»
Очікування результати навчання здобувачів освіти окреслені у Державному стандарті. Результати навчання повинні впливати на формування ключових компетентностей учнів.
Впровадження концепції Нової української школи, зорієнтованої на формування в учнів ключових життєвих компетентностей, та оновлення програм зумовлюють необхідність узагальнення положень чинних нормативних документів МОН України щодо оцінювання навчальних досягнень учнів.
Такі ключові компетентності як уміння вчитися, ініціативність і підприємливість, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська компетентності мають формуватися відразу засобами усіх окремих предметів. Виокремлення в навчальних програмах таких наскрізних ліній ключових компетентностей як «Екологічна безпека й сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність» спрямовані на формування в учнів здатності застосовувати знання й уміння у реальних життєвих ситуаціях.
                    Групи № 2, № 22- І курс Група № 21 - ІІ
Предмети
Кількість годин

Всього
за І курс
за ІІ курс
за ІІІ курс
за IV курс
Базові предмети
1258
468
388
386
16
Українська мова
140
70
35
35

Українська
література
140
70
35
35

Зарубіжна
література
70
35
35


Іноземна мова
140
70
35
35

Історія України
105
35
35
35

Всесвітня історія
70
35
35
35

Г ромадянська освіта
70


70

Математика
210
70
70
70

Захист Вітчизни
105

40
65

Фізична культура
208
83
68
41
16
Природничі науки
594
244
196
154

Фізика і астрономія
245
70
105
70

Біологія і екологія
140
70
32
38

Хімія
122
52
24
46


Г еографія
87
52
35


Вибірково-
обов’язкові
предмети
210
105
35
70

Інформатика
105
70
35


Технології
105
35

70

Факультативні
заняття





Українська мова (підготовка до ЗНО)





Математика (підготовка до ЗНО)





Історія України (підготовка до ЗНО)





Іноземна мова (підготовка до ЗНО)





Г рупа № 3 ІІ курс
Предмети
Кількість годин

Всього
за І курс
за ІІ курс
за ІІІ курс
Базові предмети
1260
492
487
281
Українська мова
140
70
35
35
Українська література
140
70
35
35
Зарубіжна література
70
35
35

Іноземна мова
140
70
37
33
Історія України
105
35
37
33
Всесвітня історія
70
35
35
35
Г ромадянська освіта
70

70

Математика
210
73
85
52
Захист Вітчизни
105

64
41
Фізична культура
210
104
54
52
Природничі науки
594
274
227
93
Фізика і астрономія
245
70
105
70
Біологія і екологія
140
70
47
23
Хімія
122
82
40

Г еографія
87
52
35


Вибірково-обов’язкові
предмети
210
175
35

Інформатика
105
70
35

Технології
105
105


Факультативні заняття




Українська мова (підготовка до ЗНО)




Математика (підготовка до ЗНО)




Історія України (підготовка до ЗНО)




Предмети
Кількість годин

Всього
за І курс
за ІІ курс
за ІІІ курс
Базові предмети
1244
462
442
340
Українська мова
140
70
35
35
Українська література
140
70
35
35
Зарубіжна література
70
35
35

Іноземна мова
140
70
35
35
Історія України
105
35
35
35
Всесвітня історія
70
35
35

Г ромадянська освіта
70

35
35
Математика
210
70
70
70
Захист Вітчизни
105

52
53
Фізична культура
194
77
75
42
Природничі науки
594
244
211
139
Фізика і астрономія
245
70
105
70
Біологія і екологія
140
70
47
23
Хімія
122
52
24
46
Г еографія
87
52
35

Вибірково-обов’язкові
предмети
210
105
70
35
Інформатика
105
70
35

Технології
105
35
35
35
Факультативні заняття




Українська мова





(підготовка до ЗНО)




Математика (підготовка до ЗНО)




Історія України (підготовка до ЗНО)




Навчальні плани на 2019-2020 навчального року складені:
- для 10-11 класів (І - ІІІ курсів денної форми навчання) відповідно до таблиць 2 Типової освітньої програми, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України від 20 квітня 2018 року № 408;
Розподіл годин інваріантної складової змісту загальної середньої освіти формується на державному рівні, є єдиним для всіх закладів загальної середньої освіти, визначається через освітні галузі Базового навчального плану.
Базовий навчальний план загальноосвітніх навчальних закладів визначає структуру та зміст загальної середньої освіти через інваріантну і варіативну складові, які встановлюють погодинне та змістове співвідношення між освітніми галузями (циклами навчальних предметів), гранично допустиме навчальне навантаження на учнів та загальнорічну кількість навчальних годин.
На підставі вибору учнів 10-11 класів введено вивчення двох вибірково- обов’язкових предметів (інформатика та технології за модулями)
Години варіативної складової передбачено на: запровадження факультативів з української мови, математики, історії України, іноземної мови.
З метою цілеспрямованої підготовки учнів училища до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні у школі впроваджено факультативні заняття, які проводяться для учнів з:  української мови; математики;   історії України;  англійської мови;  німецької мови.
Відповідно до мети та загальних цілей, окреслених у Державному стандарті, визначено завдання, які має реалізувати викладач у рамках кожної освітньої галузі. Результати навчання повинні робити внесок у формування ключових компетентностей учнів
з/п
Ключові
компетентності
Компоненти
1
Спілкування державною (і рідною — у разі
Уміння: ставити запитання і розпізнавати проблему; міркувати, робити висновки на основі інформації, поданої в різних формах (у текстовій формі, таблицях,



відмінності)
мовами
діаграмах, на графіках); розуміти, пояснювати і перетворювати тексти задач (усно і письмово), грамотно висловлюватися рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих предметів, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити правильність тверджень; уникнення невнормованих іншомовних запозичень у спілкуванні на тематику окремого предмета; поповнювати свій словниковий запас. Ставлення: розуміння важливості чітких та лаконічних формулювань.
Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей, доведення правил, теорем
2
Спілкування
іноземними
мовами
Уміння: здійснювати спілкування в межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною програмою; розуміти на слух зміст автентичних текстів; читати і розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним рівнем розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії відповідно до різних потреб.
Ставлення: критично оцінювати інформацію та використовувати її для різних потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; ефективно взаємодіяти з іншими усно, письмово та за допомогою засобів електронного спілкування; ефективно користуватися навчальними стратегіями для самостійного вивчення іноземних мов; адекватно використовувати досвід, набутий у вивченні рідної мови та інших навчальних предметів, розглядаючи його як засіб усвідомленого оволодіння іноземною мовою. Навчальні ресурси: підручники, словники, довідкова література, мультимедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.

3
Математична
компетентність
Уміння: оперувати текстовою та числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); розв’язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати і досліджувати найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів. Навчальні ресурси: розв'язування математичних задач, і обов’язково таких, що моделюють реальні життєві ситуації
4
Основні
компетентності у природничих науках і технологіях
Уміння: розпізнавати проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища і процеси; послуговуватися технологічними пристроями. Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук як універсальної мови науки, техніки та технологій. усвідомлення ролі наукових ідей в сучасних інформаційних технологіях
Навчальні ресурси: складання графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів впливу людської діяльності на природу
5
Інформаційно-
цифрова
компетентність
Уміння: структурувати дані; діяти за алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв’язання задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень. Ставлення: критичне осмислення інформації та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для ефективного розв’язування математичних задач.



Навчальні ресурси: візуалізація даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
6
Уміння вчитися впродовж життя
Уміння: визначати мету навчальної діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.
Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії
7
Ініціативність і підприємливість
Уміння: генерувати нові ідеї, вирішувати життєві проблеми, аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати критерії раціональності, практичності, ефективності та точності, з метою вибору найкращого рішення; аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні стратегії, шукаючи оптимальних способів розв’язання життєвого завдання.
Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі; переконаність, що успіх команди - це й особистий успіх; позитивне оцінювання та підтримка конструктивних ідей інших.
Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту (оптимізаційні задачі)
8
Соціальна і
громадянська
компетентності
Уміння: висловлювати власну думку, слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти



та виконувати власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію, родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.
Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну справу; налаштованість на логічне обґрунтування позиції без передчасного переходу до висновків; повага до прав людини, активна позиція щодо боротьби із дискримінацією.
Навчальні ресурси: завдання соціального змісту
9
Обізнаність і самовираження у сфері культури
Уміння: грамотно і логічно висловлювати свою думку, аргументувати та вести діалог, враховуючи національні та культурні особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування і взаємодії; враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).
Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на людську культуру та розвиток суспільства.
Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах мистецтва
10
Екологічна грамотність і здорове життя
Уміння: аналізувати і критично оцінювати соціально- економічні події в державі на основі різних даних; враховувати правові, етичні, екологічні і соціальні наслідки рішень; розпізнавати, як інтерпретації результатів вирішення проблем можуть бути використані для маніпулювання.
Ставлення: усвідомлення взаємозв’язку окремого предмета та екології на основі різних даних; ощадне та бережливе відношення до природніх ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд порівняльної характеристики щодо вибору



здорового способу життя; власна думка та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.
Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють усвідомленню цінності здорового способу життя
Викладання предметів загальноосвітньої підготовки здійснюється відповідно до робочих навчальних планів, розроблених на основі Держстандартів.
У ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» передбачено запровадження постійно нових форм організації навчання; встановлення нового рівня відносин між його учасниками - учнем, педагогічним працівником, замовниками кадрів (соціальними партнерами). Вони повинні розвиватися разом, уміти працювати в команді, постійно самовдосконалюючись та передаючи один іншому свій професійний досвід і, тим самим, змінювати якість процесу підготовки кваліфікованих робітників.
Розклад навчальних занять забезпечує раціональний ритм навчального процесу, рівномірне навчальне навантаження учнів, відповідає педагогічним і санітарним вимогам.
Українською мовою здійснюється діловодство, ведеться облікова, звітна. фінансова, технічна та інша документація. Викладання усіх навчальних предметів в училищі ведеться виключно державною мовою.
У Камінь-Каширському ВПУ створені всі умови для використання учнями з навчальною метою бібліотечного фонду. Створені належні умови для використання інформаційно-комунікативних технологій у навчальному процесі.
Освітня програма ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» передбачає досягнення випускниками сукупності компетентностей, що є базою для подальшого особистісного розвитку в умовах глобалізованого світу та ринкової економіки, становлення громадянського суспільства. Моніторинг розвитку здобувачів освіти здійснюється за певними процедурами та затвердженими критеріями оцінювання навчальних досягнень.
Рівень реалізації освітньої програми вивчається шляхом моніторингу якості проведення навчальних занять, моніторингу досягнення учнями результатів

навчання (компетентностей); проведення контрольних випробувань учнів; участі учнів закладу освіти у предметних олімпіадах, конкурсах.
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-ти бальною шкалою в умовах компетентнісного навчання.
Здобувачів повної загальної середньої освіти складають ЗНО, а результати здобутих професійних компетентностей затверджуються Державною кваліфікаційною атестацією.
У ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» організовується та здійснюється поточний, тематичний, проміжний і вихідний контроль навчальних досягнень учнів, слухачів, рівень їхньої кваліфікаційної атестації.
Систематичний контроль за навчальним процесом передбачає вивчення та аналіз :
-                     стану організації та проведення занять;
-                     виконання навчальних планів і освітніх програм;
-                     оформлення обліково-звітної документації (журналів теоретичного і виробничого навчання, щоденників виробничого навчання, екзаменаційних матеріалів, протоколів кваліфікаційних комісій);
-                     фактичного рівня знань і умінь учнів за результатами кваліфікаційної атестації, причин незадовільної успішності.
Якість результатів засвоєння учнями знань. Умінь і навичок може бути подана у вигляді критеріїв їх оцінки і визначена через такі види контролю:
-                     попередній - виявлення життєвих, донаукових знань, умінь учнів перед вивченням предмета чи теми з метою їх актуалізації, коригування чи реконструкції в ході навчання;
-                     поточний (систематичний) - здійснюється на кожному навчальному занятті для виявлення стану засвоєння учнями навчального матеріалу за підсумками виконання кожного навчально-виробничого завдання, а також шляхом спостереження за правильністю виконання прийомів, організацією і культурою праці, за використанням обладнання, інструментів пристосувань та виконання вимог охорони праці та безпеки життєдіяльності. Поточний контроль передбачає також проведення перевірних робіт, тематичне тестування та інші форми контролю;
-                     періодичний (тематичний) - здійснюється після вивчення розділів чи тем робочої навчальної програми;
-                     підсумковий (проміжний) - проводиться наприкінці певного періоду навчання і передбачає проміжну кваліфікаційну атестацію (кваліфікаційний іспит);
-                     заключний (вихідний) - контроль якості знань, умінь і навичок учнів за повний період навчання. Вихідний контроль передбачає Державну кваліфікаційну атестацію, яка охоплює: кваліфікаційну пробну роботу, що відповідає вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника ЗП (ПТ)О відповідного

кваліфікаційного рівня; державний кваліфікаційний іспит або захист дипломної роботи, проекту чи творчої роботи, що їх замінює.
Форми і періодичність проміжного та вихідного контролю визначаються робочими навчальними планами.
Дотримання зазначених у робочому навчальному плані конкретних форм проміжного і вихідного контролю та їх періодичність є обов’язковими.
Програмами базових дисциплін у межах кожної теми передбачено проведення практичних робіт. Виконання практичних робіт сприяє глибшому засвоєнню нового матеріалу учнями та формуванню й розвитку у них загально навчальних і спеціальних предметних умінь. Практична робота - це, переважно, самостійна робота учнів над окремими питаннями теми, мета якої - опрацювати різноманітні джерела знань: підручник, текстові та візуальні джерела, інтернет-ресурси, музейні експозиції, відомості.
Для тематичного контролю сьогодні найчастіше використовується тест - комплекс різнорівневих завдань, які сумарно перевіряють досягнення учнями хоча б найбільш важливих із зазначених у Програмі очікуваних результатів учіння матеріалу теми. Тематичний тест може мати завдання усіх чотирьох, трьох, починаючи з другого , та двох, починаючи з третього рівнів.
Оцінний бал за тему виставляється у журналі у колонку без дати з написом «тематична». Під час виставлення тематичного балу враховуємо й поточні оцінки, при цьому слід пам’ятати, що оцінка за тематичну письмову роботу або учнівський проект має пріоритетне значення.
Оцінка за семестр виставляється на основі отриманих учнем тематичних. Семестрова - це переважаючий серед тематичних оцінний бал.
Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у колонку з надписом «скоригована» поруч із колонкою «І семестр» або «ІІ семестр». Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
У триденний термін після виставлення семестрової оцінки батьки (особи, які їх замінюють) учнів, які виявили бажання підвищити результати семестрового оцінювання або з певних причин не були атестовані, звертаються до керівника закладу освіти із заявою про проведення відповідного оцінювання, у якій мотивують причину та необхідність його проведення.
Наказом керівника закладу освіти створюється комісія у складі голови (керівник навального закладу або його заступник) та членів комісії: голови методичної комісії, викладача, який викладає предмету цій групі, а також затверджується графік проведення оцінювання. Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п’яти днів після подання заяви. У разі хвороби учня (учениці) чи інших поважних причин термін може бути подовжено. Члени

комісії готують завдання, що погоджуються на засіданні методичного об’єднання і затверджуються керівником навчального закладу. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року.
На голову комісії покладається відповідальність за об’єктивність оцінювання та дотримання порядку його проведення. Комісія приймає рішення щодо його результатів та складає протокол. Рішення цієї комісії є остаточним, при цьому скоригована семестрова оцінка не може бути нижчою за семетрову.
У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку «Скоригована» не робиться.
Оцінка за рік виставляється учням на основі семестрових. Пріоритет має оцінка за той семестр, у якому було більше тематичних.
Для виконання освітніх програм ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» на 20192022 навчальні роки передбачено використання затверджених Міністерством освіти і науки України навчальних програм з усіх предметів інваріативної частини; курсів за вибором і факультативів варіативної складової, що забезпечує інтеграцію загальноосвітніх (основних і додаткових) програм, у єдину освітню програму, що дозволяє отримати запланований результат освіти - «Модель випускника ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ».
До освітньої програми додаються додатки:
1.               Перелік навчальних програм навчального плану (додаток 1).
2.               Перелік навчальної літератури затвердженої рішенням педради до використання в навчальному процесі (додаток2)
На виконання Законів України «Про освіту», «Про професійну (професійно- технічну) освіту», Державної національної програми «Освіта. Україна ХХІ ст..», згідно листа МОН від 01.07.2019 № 1/11-5966 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019-2021 навчальному році» у ДПТНЗ «Камінь-Каширське ВПУ» затверджено:
Заняття 2 вересня 2019 року розпочати першим уроком, тему якого майстри в/н, класні керівники обирають самостійно. Орієнтовна тематика: «Будуємо справжню демократичну країну», «Я - громадянин України - європейської країни», «Від проголошення Незалежності до нової України».
Навчальні заняття організувати за семестровою системою:

1    семестр: 02.09.2019 - 27.12.2019
ІІ семестр: 13.01.2020 - 30.06.2020 р.
Навчання проводиться за п’ятиденним режимом в одну зміну: з 9.00 до 16.40 обід з 13.15 до 14.15
2      вересня 2019 року - свято Першого дзвоника Терміни проведення канікул:
Зимові : 29.12.2019 - 11.01.2020 Літні: 01.07.2020 -31.08.2020.
Тривалість уроків - 45 хв.
Тривалість перерв по 5 хв. і по 10 хв.
Святкові (вихідні) дні: 14.10.2019 та 25.12.2019
Відпрацювання: 28.12.2019 за 31.12.2019
Святкові (вихідні) дні у 2020 році, що будуть перенесені:
3           неділі 8 березня - на понеділок 9 березня (Міжнародний жіночий день);
 з неділі 19 квітня - на понеділок 20 квітня (Великдень);
з суботи 9 травня - на понеділок 11 травня (День перемоги);
 з неділі 28 червня - на понеділок 29 червня (День конституції
Додаток 1. Перелік навчальних програм для учнів ІІ ступеня (10-11 класи) (затверджені наказами МОН від 23.10.2017 № 1407 та від 24.11.2017 № 1539)
№ п/п
Назва навчальної програми
Рівень вивчення
1
Українська мова
Рівень стандарту
2
Українська література
Рівень стандарту
3.
Зарубіжна література
Рівень стандарту
4.
Іноземна мова (англійська, німецька)
Рівень стандарту
5.
Біологія і екологія
Рівень стандарту
6.
Історія України
Рівень стандарту
7.
Всесвітня історія
Рівень стандарту
8.
Г ромадянська освіта
Рівень стандарту
9.
Г еографія
Рівень стандарту
10.
Фізика і астрономія
Рівень стандарту
11.
Хімія
Рівень стандарту
12.
Технології
Рівень стандарту
13.
Математика (алгебра і початки аналізу та геометрія)
Рівень стандарту
14.
Інформатика
Рівень стандарту
15.
Захист Вітчизни
Рівень стандарту
16.
Фізична культура
Рівень стандарту







Додаток 2. Забезпечення підручниками, рекомендованими МОН України
Клас
Найменування
навчальної
дисципліни
Автор (прізвище, ім’я та по батькові) підручника
Найменування
підручника
Найменування видавництва, рік видання
Кількість примірників
Необхідна
Фактична
10
Українська
мова
Авраменко О.М .
Українська мова (рівень стандарту)
Грамота, 2018
24
24
10
Українська
мова
Голуб Н.Б. Новосьолова В.І.
Українська мова (рівень стандарту)
Педагогічна думка, 2018
79
79
10
Українська
література
Авраменко О.М . Пахаренко В.І.
Українська
література
(рівень
стандарту)
підручник
Грамота, 2018
79
79
10
Українська
література
Солоньовська
О.В
Мафтин Н.В. Вівчарик Н.М.
Українська
література
(рівень
стандарту)
хрестоматія
Літера ЛТД, 2018
24
24
10
Зарубіжна
література
Ніколенко О.М Орлова О.В. Ковальова Л.Л.
Зарубіжна
література
(рівень
стандарту)
підручник
Грамота, 2018
79
79
10
Англійська
мова
Карпюк О.Д.
Англійська
мова
(рівень
стандарту)
Астон, 2018
29
29
10
Німецька
мова
Сотникова С.І. Бєгалєва Г.В.
Німецька мова (10-й рік навчання) (рівень стандарту)
Ранок, 2018
49
49
10
Історія
України
Власов В.С. Кульчицький С.В.
Історія України (рівень стандарту)
Літера ЛТД, 2018
103
103
10
Математика
Бевз Г.П. Бевз В.П.
Математика (Алгебра та початки аналізу та геометрія, рівень стандарту)
Освіта, 2018
78
78
10
Всесвітня
історія
Полянський П.Б.
Всесвітня історія (рівень стандарту)
Грамоти, 2018
103
103
10
Громадянська
Васильків І.Д. та
Г ромадянська
Астон, 2018
14
14


освіта
інші
освіта (рівень стандарту)



10
(11)
Інформатика
Бондаренко О.О Ластовецький В.В. Пилипчук О.П. Шестопалов Є.А.
Інформатика
(рівень
стандарту)
Ранок, 2019
167
167
10
Фізика
Бар’яхтар В.Г. Довгий С.О.
Фізика і астрономія (рівень стандарту
Ранок, 2018
103
103
10
Інформатика
Бондаренко О.О Ластовецький В.В. Пилипчук О.П. Шестопалов Є.А.
Інформатика
(рівень
стандарту)
Ранок, 2019
167
167
10
Захист
Вітчизни
Гудима А.А. Пашко К.О. Гарасимів І.М. Фука М.М.
Захист
Вітчизни.
Основи
медичних знань (рівень стандарту)
Астон, 2018
29
29
10
Захист
Вітчизни
Щирба Ю.П. Пашко К.О. Гарасимів І.М. Фука М.М.
Захист Вітчизни (рівень стандарту)
Астон, 2018
39
39
10
Географія
Довгань Г.Д. Стадник О.Г.
Географія
(рівень
стандарту)
Ранок, 2018
79
79
10
(11)
Технології
Ходзинська І.Ю. та інші
Технології
(рівень
стандарту)
Ранок, 2019
167
167
11
Географія
Довгань Г.Д. Стадник О.Г.
Географія
(рівень
стандарту)
Ранок, 2019
93
93
11
Математика
Бевз Г.П. Бевз В.П.
Математика (Алгебра та початки аналізу та геометрія, рівень стандарту)
Освіта, 2019
95
95
11
Захист
Вітчизни
Гудима А.А. Пашко К.О. Гарасимів І.М. Фука М.М.
Захист
Вітчизни.
(рівень
стандарту)
Астон, 2019
41
41
11
Захист
Вітчизни
Гудима А.А. Пашко К.О. Гарасимів І.М. Фука М.М.
Захист
Вітчизни.
Основи
медичних знань (рівень стандарту)
Астон, 2019
31
31
11
Астрономія
Сиротюк В.Д. Мирошниченко
Фізика і астрономія






Ю.Б.
(рівень
стандарту
Генеза, 2019
93
93
11
Зарубіжна
література
Ковбасенко Ю.І.
Зарубіжна
література
(рівень
стандарту)
хрестоматія
Літера ЛТД, 2018
94
94
11
Англійська
мова
Карпюк О.Д.
Англійська мова (11-й рік навчання) (рівень стандарту)
Астон, 2019
51
51
11
Всесвітня
історія
Гісем О.В. Мартинюк О.О.
Всесвітня історія (рівень стандарту)
Ранок, 2019
94
94
11
Фізика
Бар’яхтар В.Г. Довгий С.О.
Фізика і астрономія (рівень стандарту
Ранок, 2019
94
94
11
Українська
література
Авраменко О.М.
Українська
література
(рівень
стандарту)
Грамота, 2019
95
95
11
Українська
мова
Бар'яхтор В.Г. Довгицй С.О.
Українська мова (рівень стандарту)
Грамота, 2019
95
95
11
Хімія
Топель П.П. Крикля Л.С.
Хімія (рівень стандарту)
Видавничий
центр
«Академія»,
2019
93
93
11
Німецька
мова
Сотникова С.І. Гоголєва Г.В.
Німецька мова (11-й рік навчання) (рівень стандарту)
Ранок, 2019
43
43


Немає коментарів:

Дописати коментар

Шукати в цьому блозі